Advies in het kort:

Hoezeer we ook gewend zijn aan de standaardverlichting van auto’s en motoren, in de praktijk blijkt dit vaak onvoldoende zicht en onvoldoende zichtbaarheid op te leveren. Door een slimme elektronische aansturing van de koplampen en/of de knipperinrichting zijn met onze producten ingrijpende verbeteringen mogelijk. Ons 1, 2, 3 – advies is:

1.       Plaats op de koplamp minimaal een ‘Headlight’ module. De ‘Double Headlights’ vormen een sterke verbetering. Hiermee kunt u het dimlicht regelen, zelfs als u het licht niet uit kunt schakelen. Hiermee kunt u o.a. veilig “negatief seinen” (knipperen door het licht kort uit te laten gaan, in plaats van seinen met verblindend groot licht).

2.       Plaats op de richtingaanwijzers een ‘Running & Alarmlights RA’ module met ‘automatisch uitschakelen van de richtingaanwijzers’. Hiermee kunt u niet alleen extra opvallen als u remt maar kunt u ook even extra opvallen als u voorgesorteerd staat om af te slaan. In die situatie geldt ook een hoog risico voor aanrijdingen. Met elke ‘Running & Alarmlights’ module krijgt u de beschikking over alle belangrijke en nuttige lichtpatronen.

3.       Beide modules beschikken over de mogelijkheid tot “opvallen bij remmen”. Omdat voor de motorrijder het meeste gevaar van voor komt en niet van de achter, is dit verlichtingspatroon voor motorrijders zowel op de richtingaanwijzers als op de koplamp van groot belang. Voor de auto echter is dit aan de achterzijde het meest nuttig, omdat de meeste ongelukken bij auto’s aan de achterzijde gebeuren.

Tips:

·         Laat overdag het achterlicht uit, uw rode remlamp valt dan veel beter op.

·         Kunt u het licht niet uitschakelen, gebruik dan de aanwezige alarmlichtschakelaar om de verlichting van het dashboard en het achterlicht uit te kunnen zetten (en 's avonds aan).
(Met de betere patronen en slimmere werking van Safety Lights producten, gebruikt u deze knop toch nooit meer).

·         Het dashboard blijft dan uit. Dit voorkomt het (zeer) lastig moeten vervangen van lampjes.

·         Plaats aan de voorzijde iets zwaardere richtingaanwijzerlampjes. Ten opzichte van de koplamp mogen c.q. moeten deze zowel bij richting aangeven als bij gedimd branden feller zijn dan achter!

·         Zorg ervoor dat de remlichtschakelaars al na enkele millimeters werken. Daardoor valt u zo snel mogelijk op met remmen en door middel van het eventuele flashen. De hiermee gewonnen meters kunnen levensreddend zijn!

·         Lees welke negatieve invloeden de hogere koplamp van motoren heeft t.o.v. de automobilist. Klik hier.

·         Doe de test om te ervaren hoe uw onderbewustzijn automatisch reageert op iets wat op 2 ogen lijkt. Klik hier.

 

© Safety Lights:  Opvallend veilig!